Cviky na pevné jadro

4 Funkčné cvičenia na vybudovanie pevného jadra

Pevné jadro je základom pre všetky funkčné pohyby. Existujú cvičenia, ktoré precvičujú celé svoje jadro (napríklad Lsits) a potom sú cvičenia, ktoré sa  zameriavajú na konkrétne oblasti alebo svalové skupiny, ktoré môžu byť účinné ako doplňujúce cvičenie.

1. Deadlift

Mŕtvy ťah je zameraný na celé jadro, a dáva vašemu telu veľa zdravého stresu, ktorý vás núti rásť,byť silnejší a vyvinúť silné jadro.

2. L SITS

Toto zničí vaše jadro. Krása tohto cviku je, že sa nemáte kam schovať. Vyžaduje sa tu dokonalá forma a v mnohých prípadoch, identifikuje niektorú z vašich slabín veľmi rýchlo.

3. RUSSIAN TWIST

Toto môžete vykonať v stoji alebo v sede. Zhlboka sa nadýchnite a stiahnite brucho, otočte váhu do oboch strán. Môžete presunúť váhu bližšie alebo ďalej od tela, aby sa pohyb viac precítil. Uistite sa, že máte plnú kontrolu nad hmotnosťou za všetkých okolností.

 

4. Toes to bar

Pri tomto cviku je veľmi dôležité dodržiavať správnu techniku. Preto je potrebné, aby nedochádzalo k tzv. hojdaniu sa na hrazde. Tento cvik je preto určený hlavne pre skúsenejších a zdatnejších cvičencov.
V prípade, že bude cvik vykonávať menej skúsený človek, tak je vhodné aby využil techniku, pri ktorej zdvíha (priťahuje) k hrudníku kolená, čiže ide o cvik v anglickej terminológii známy ako knees to elbows.