Francúzske tlaky

Cvik zameraný na oddelenie tricepsu od bicepsových svalov paže. Vynikajúci cvik v diéte, objemovom a silovom tréningu.
PREVEDENIE CVIKU:
Ľahneme si na lavičku, pričom nohy máme pevne umiestnené na podlahe. Uchopíme veľkú činku nadhmatom tak, že oba palce smerujú k sebe. Šírka úchopu je užšia ako je šírka ramien. Činku zdvihneme zo stojana tak, aby v počiatočnej pozícii bola tyč nad hrudníkom . S nádychom ju kontrolovane spúšťame dole k hlave, pričom nadlaktie držíme zafixované a pohyb vychádza z lakťových kĺbov. Pohyb zastavíme pri jemnom natiahnutí tricepsových svalov . Chvíľku podržíme a s výdychom činku vytlačíme naspäť do počiatočnej pozície.

tricepsovy-zdvih-s-velkou-cinkou-v-lahu-francuzsky-tlak-s-velkou-cinkou-v-lahu

Úchop: Pri cvičení s rovnou tyčou môžete použiť úchop nadhmatom alebo podhmatom. Použitie tyče so skosenými koncami či jednoručiek vyžaduje neutrálny úchop. Pri úchope nadhmatom pracuje vnútorná (dlhá) hlava, úchop podhmatom zdôrazňuje vonkajšiu hlavu a pri neutrálnom úchope sú zaťažené všetky tri hlavy tricepsu.
Pozícia tela: Lakte smerujú hore a nadlaktia sú vertikálne s podlahou. Nespúšťajte činku ku tvári alebo ku brade, dochádza tak ku povoleniu lakťov a do pohybu sa zapojujú deltové a prsné svaly. Lakte majte blízko pri sebe a dávajte pozor, aby sa vám pri cviku nedostávali ďaleko od seba.